Îți dorești un venit online, dar nu ești sigur de unde sa incepi ? Sau poate deja conduci o afacere în offline și vrei să o dezvolți și-n online.
În acest articol vreau să-ți arăt câteva metode despre cum să găsești nișă pentru magazinul tău online.
Hai mai întâi să definim ce este nișa?
Ei bine eu am o definiție simplă pentru nișă. Nișa este un grup restrâns de potențiali clienți care au o necesitate.
De exemplu, rechizitele de birou e o nișă largă care poate avea multe sub-nișe. Nișe precum rechizite de birou pentru stângaci sau caiete din materiale reciclate.
Vreau să ții minte că:
Nu produsul sau serviciul definesc o nișă, ci oamenii care îl folosesc.
În spatele fiecărei comenzi se afla o persoana, un grup de oameni care au cel puțin un interes comun sau o problema ce trebuie rezolvata.
În blogul acesta am să-ti arăt 4 pași pentru a găsi nișa pentru magazinul tău online.
Beneficii dacă alegi să nișezi magazinul tău online:
Mai puțină concurență, marjă de profit mai mare. Dacă clienții au mai puține opțiuni, ei nu mai sunt așa sensibili la preț.
Costuri de publicitate mai mici. Dacă vei targeta o porțiune mică, nu va trebui să concurezi cu giganții precum EMAG sau Amazon cu resurse de publicitate nelimitate.
Cu un public mai dedicat vei obține mai mulți abonați și followeri pe social media deoarece o audiență de nișă este mai pasionată și interesată de produsul pe care îl vinzi.
Pasul 1: Inspiră-te din experiența ta
Nu pot să îți spun în cuvinte cât de important e lucrul asta. Dacă este prima oară cand încerci să vinzi ceva online trebuie, repet trebuie sa fii pasionat de acel produs.
Gândește-te dacă tu nu crezi cu adevărat în acel produs cum poate un străin ce iți vizitează magazinul să cumpere de la tine?
Gusturile, preferințele și nevoile tale te încadrează pe tine în mai multe sub nișe.
2. Identifică pasiunile și interesele tale
Dacă te bazezi brandul pe ceva în care chiar crezi și ești dispus să investești și să lupți pentru ea afacerea “se va construi singură”.
Nu uita, dacă investești emoțional în brandul tău, asta îți va oferi puterea de a merge înainte și va aduce oameni ce au aceleași valori ca și tine.
3. Analizează piața
De obicei afacerile mici nu au cum să concureze cu marile companii. Ei bine lucrurile s-au schimbat, cu o cantitate potrivită de SEO și dedicare poți să targetezi o audiență foarte nișată.
SEO este procesul de a face magazinul online să fie mai ridicat în Google pentru a aduce vizitatori.
Profită de instrumentele de marketing pe care google ți le oferă și identifică volumul de căutări pe care acel produs îl are în online.
Dacă volumul de căutare este mare, înseamnă ca exista mult interes pentru acea nisa. Mult interes poate însemna potențial însă și multă concurenta. In mod ideal ar trebuii să vizezi cuvinte cheie cu un volum de căutare între 1000 si 10.000
Volumul de căutare scăzut poate indica faptul că ești un pionier în nișă. Și dacă el există e posibil că oamenii nu știu să-l caute. Folosește acest lucru în avantajul tău.
Cumpărătorii online sunt foarte specifici așa că acordă importanță cuvintelor cheie.
Când alegi produsul pentru magazinul tău online ține cont și de trend-uri.
4. Găsește o soluție pentru audiența ta
Începe să faci avatarul clientului tău.
Acum că ai analizat piața, trebuie să înțelegi mai bine ce au nevoie exact clienții tăi.
Creează magazinul în jurul oamenilor, nu al produselor.
Dacă vei oferi publicului tău doar un alt produs, s-ar putea să nu reușești să te diferențiezi cu nimic în piața. Ce trebuie să ai în gând este cum sa rezolvi problemele audienței tale. De aceea recomand: În descrierile produselor, vorbește mai mult despre beneficiile produselor, nu despre caracteristicile lor.
Caută forumuri, grupuri pe facebook legate de nișa ta. Arunca o privire asupra discuțiilor. Ce întrebări își pun oamenii? Ce probleme au ?
E timpul să-ți alegi nișa
Să rezumam, cele 4 lucruri pe care trebuie să le faci pentru a găsi nișa:
- Află categoria din care faci parte ca și client
- Decide o zonă din viața ta unde te poți califica ca și expert ( un produs de care ești pasionat)
- Cercetează interesul produsului pentru nișa ta
- Identifică problema și propune o soluție unică.
Asta e tot! Acum e timpul sa implementam acești pași în viata reala.
Dacă ți s-a părut o temă interesantă atunci te invităm să ne urmărești în continuare.