Social Media este un loc în care oamenii sunt angrenați și sunt prezenți pe o rețea de socializare. Pentru persoanele fizice aceste rețele de socializare reprezintă doar un mod de relaxare, în timp ce pentru firme reprezintă o sursă de venit ce trebuie exploatată.
Fie ca este vorba de o afacere la început de drum sau de o firmă cu experientă, social media contează pentru acestea. Brandurile precum Coca-Cola, Apple, Samsung, Nike și multe altele au oameni specializați care să se ocupe de social media marketing.
Te întrebi de ce își irosesc timp sau de ce fac acest lucru?
Răspunsul este unul complex, dar care se leaga de ceea ce am spus mai sus și anume: trafic, vânzări, branding, comunitate.
Tehnicile de marketing moderne și strategiile pe care o firma le poate pune în practică includ și social media marketing pentru că trebuie să comunici cu cei care dau like-uri și care te urmăresc. O comunicare eficientă este în folosul firmei.
Ajută atât la perfectarea activității cât și la consolidarea unui brand și a unei comunități care să achiziționeze în mod constant produsele pe care le comercializezi.
Care sunt beneficiile social media marketing-ului ?
Principalele beneficii pe care social media marketing le poate oferi sunt:
- Vizbilitatea:
Fiind prezenți pe social media și postând conținut în mod constant, acest lucru generează un val de vizibilitate de care firma ta se va bucura in mod organic. De asemenea, tot conținutul ajuta la crearea credibilitatii firmei. - Engagement
Conținutul atrage like-uri, comentarii și share-uri, iar acest lucru poate fi un obiectiv în sine. Este recomandat să postezi conținut prin care să ții legătura cu utilizatorii și să interacționezi cu aceștia.
- Branding
Având vizibilitate și interacționând cu utilizatorii din online vei consolida brandul firmei. Consolidarea nu depinde doar de social media, însă canalele alese vor contribui și ele deoarece utilizatorii se așteaptă ca o firma sa fie prezentă pe toate canalele de promovare.
- Trafic
Conținutul generează trafic. Nu de puține ori din conținutul postat, clienții noștri au obținut un procent considerabil de trafic, dar acest lucru a necesitat timp pentru că este nevoie să creezi o comunitate în jurul tău. - Vânzări
Social media poate genera vânzări, iar acestea sunt obictivele mai multor firme, însă nu trebuie sa exagerezi cu postările prin care incerci să vinzi. Focusează-te pe atragerea atenției și pe obținerea de engagement, iar în momentul în care dorești să vinzi, fă acest lucru într-un mod elegant. - Consolidare comunitate
Toate elementele de mai sus conduc la consolidarea unei comunități. Având o comunitate alături de tine, ei te vor ajuta să crești, să fii mai vizibil, să obții rezultate și să-ți achiziționeze produsele.
Care sunt elementele importante ale unei campanii de social media marketing?
Pentru a atinge anumite rezultate ai nevoie de o „hartă”, iar primul pas este:
- Identificăți obiectivele
Analizeaza-ți în profunzime ceea ce dorești să facii și stabilește-ți obiectivul sau obiectivele ce trebuie atinse. Obiectivele pot fi: trafic, vizibilitate, engagement, vânzări, abonare la newsletter etc. - Setează-ți obiectivele de marketing
În acest punct stabilește ce rezultate vrei să obții prin activitățile de marketing pe care le vei întreprinde.
- Identifică-ți consumatorul ideal
Fie ca ești la început de drum sau ai experiență, este important să știi care este consumatorul ideal, motiv pentru care trebuie să creezi un profil al acestuia pentru a-l înțelege mai bine.
Discută aspecte precum vârsta, ocupație, venituri, interese, probleme, obstacole, obiceiuri, hobby-uri, obiective etc. - Analizează-ți concurența
Analiza concurenței te va ajuta să înțelegi activitățile pe care le-au întreprins ei și concluzionează dacă strategia respectivă a funcționat în cazul lor sau nu. - Alegeți canalele de social media.
În funcție de activitatea afacerii tale stabilește-ți care rețea de socializare este cea mai potrivită pentru a începe.
Pentru unele tipuri de firme este potrivit Facebook-ul, însă pentru altele Instagram. - Crează o strategie de conținut
Planifichează-ți strategia de conținut pentru o perioadă de cel putin 30 de zile. Postează atât conținut informativ, cât și conținut promoțional cu scopul de a vinde. - Alocă buget și resurse
Este important să desemnezi oameni care să se ocupe de punerea în practică și să le dispui un buget pentru tool-uri care să le ușureze treaba. - Desemnează.
Timpul este o resursă importantă și tocmai din acest motiv este necesar să desemnezi o persoana sau mai multe persoane care să se ocupe de îndeplinirea obiectivelor din social media.
Scrie-ne dacă dorești să afli mai multe despre creare unei strategii de social marketing eficiente!