În comerțul electronic, atunci când vrei să realizezi o pagină pentru un produs, trebuie să ai în vedere detalii precum:

  • caracteristicile principale, 
  • date despre producător, 
  • mod de folosire și tot ceea ce consideri că este necesar pentru ca potențialii tăi clienți să-și facă o idee cât mai clară despre ce vinzi. 

Având în vedere faptul că modul în care alegi să faci aceste prezentări poate face diferența cu privire la cifra de afaceri, un sfat demn de luat în considerare ar fi ca strategia ta de marketing să se ghideze după anumite puncte cheie, cu ajutorul cărora să obții o expunere mai bună.
Astfel, în ceea ce privește strategia SEO, optimizarea fiecărei pagini în scopul dobândirii unei experiențe îmbunătățite pentru vizitatori poate însemna în primul rând lucruri de bază, precum încorporarea de cuvinte cheie, compunerea unor texte relevante sau semnalizarea corectă a tag-urilor de tip H1, H2, etc.
Totuși, odată ce ți-ai făcut o idee despre toate aceste lucruri și te întrebi ce altceva ai mai putea schimba în așa fel încât să te bucuri de un maxim de optimizare, te invităm să arunci o privire la următoarele sugestii:

1. În funcție de specificul produselor tale și de publicul țintă la care speri să ajungă toate aceste oferte, poți alege cât de mult vrei să personalizezi aceste sfaturi dar, în ceea ce privește optimizarea la un nivel de bază, următoarele lucruri sunt într-adevăr o prioritate:

Adaugă un titlu captivant în care accentul este pus pe numele produsului:

Tot aici poți alege să incluzi și numele producatorului, în cazul în care consideri că ar fi un detaliu semnificativ. Dacă, în schimb, produsul pe care îl vinzi reprezintă o parte componentă a unei piese mai mari, nu uita să incluzi toate specificațiile în așa fel încât să fie ușor de recunoscut de către persoanele care-l caută;

  • Orientează-te către o descriere inedită, care să prezinte în același timp cât mai exact caracteristicile produsului:

Acest pas este important, dar nu din motivul pe care ți l-ai imagina la prima vedere. În mod ciudat, de cele mai multe ori nu descrierea pe care o primești de la producător este cea care vinde, deoarece ea poate fi folosită și refolosită de atât de multe ori pe site-uri, iar Google va considera conținutul ca fiind duplicat. Astfel, tot ce ar putea cădea sub această incidență trebuie sa fie reformulat, moment în care poți alege să profiți de ocazia care ți-a fost oferită și să adaugi o notă personală, care să convingă publicul tău țintă să comande de la tine.

  • Adaugă o meta descriere care sa îi intrige pe cititori:

De cele mai multe ori, orice pagină de produs conține un număr mai mare sau mai mic de detalii. Pentru a evita ca Google să folosească toate aceste elemente pentru a formula o meta descriere, este datoria ta să adaugi o variantă care să lucreze în folosul tău.

2. Încorporează date structurate pentru produsele tale pentru rezultate mai bune:
Dacă ar fi să definim conceptul de date structurate, acestea reprezintă un mod de a prezenta site-ul tău în așa fel încât motoarele de căutare să îl înțeleagă mai bine. Pentru a realiza aceasta descriere, trebuie sa te exprimi în limbajul acestuia, în majoritatea cazurilor fiind vorba de Schema.org. Modul în care funcționează presupune conversia conținutului tău în linii de cod pe care Google le va procesa, în scopul de a livra ulterior rezultate cât mai relevante la conturile utilizatorilor.
În cazul unui magazin online, modelul după care trebuie să te ghidezi este Product Schema iar scopul introducerii acestuia este pentru a obține așa numitele „rich results”, acestea nefiind altceva decât rezultate îmbogățite cu elemente grafice, în scopul de a îmbunătăți experiența și interacțiunea utilizatorilor.
Totodată, dacă pagina ta dispune și de o secțiune de Reviews, este bine ca aceasta să fie semnalizată corespunzător, deoarece este foarte posibil ca acest lucru să o ajute să iasă în evidență și să îi facă pe oameni să dea click pentru a se convinge de calitatea produselor dintr-o sursă obiectivă.
Astfel, dacă ar fi să rezumăm caracteristicile specifice Schema.org, Product este responsabil de prezentarea produsului în cauză, încorporând detalii precum descriere, date despre producător și brand, precum și nume complet, dimensiuni, dar și diverse specificații de tipul SKU (stock-keeping unit). 

3. Dacă incluzi un review, asigură-te că este autentic:

Conform cercetărilor disponibile în mediul online, cea mai mare parte din consumatori analizează recenziile postate pe o pagină de comerț online înainte de a face o tranzacție. Bineînțeles, deși fiecare site are propria politică vizavi de moderarea comentariilor și verificarea autenticității unui review, însăși ideea de a aloca spațiu pentru acest tip de conținut poate inspira onestitate și deschidere față de potențialii clienți. 

Oricum ar fi, este important pentru un brand să își motiveze clienții să-și exprime primele impresii sau părerea vizavi de produsele comandate, dar și să le expună în așa fel încât să fie vizibile pentru că în caz contrar riscă să se aleagă cu vânzări mai proaste din simplul fapt că nu a dat dovadă de suficientă transparență.

Acestea fiind spuse, nimeni nu încearca să afirme că un review negativ va acționa în beneficiul tău, dar chiar și acesta poate fi transformat într-un context la fel de favorabil pentru a da dovadă de disponibilitate vizavi de clienți, afișând atât opiniile pozitive cât și cele mai puțin flatante. 

4. Optimizează-ți pagina în așa fel încât să fie cât mai rapidă:

În era vitezei, faptul că oamenii nu mai sunt dispuși să aștepte pentru a avea acces la un serviciu este un lucru bine știut. Bineînțeles, acest detaliu este unul relativ atâta timp cât toate paginile s-ar situa aproximativ la același nivel, dar cu toții știm că un nivel sănătos de competiție îi va ambiționa întotdeauna pe cei ce se ocupă de strategiile SEO să ia în considerare noi metode pe care le pot implementa, în așa fel încât să livreze rezultate din ce în ce mai bune.

5. Încorporează testarea de către utilizatori la pagina ta:

Indiferent de tipul de produs pe care îl vinzi, momentul în care te pui în locul unui potențial client îți poate oferi multe explicații vizavi de problemele pe care le-ai identificat la site-ul tău.
În teorie, oricine poate efectua un exercițiu de imaginație și să joace ambele roluri, al vânzătorului și al cumparatorului, dar în practică, abordarea corectă presupune colaborarea cu o persoană care să parcurgă fiecare etapă pe care ar urma-o în mod firesc un client oarecare, pentru a obține răspunsuri clare.
În acest fel, vei putea afla dacă procedura de comanda este una greoaie sau dacă modul în care prezinti un produs nu este suficient de detaliat, și vei putea acționa în consecință.
Bineințeles, dacă vrei să duci toată această idee un pas mai departe, poți lansa provocarea testării produselor, fie că este vorba de diverse obiecte dar mai ales de componente de software. În acest fel, disponibilitatea ta de a le oferi potențialilor tăi clienți o perioadă de „free trial” va reprezenta o dovadă de bună-credință care are avantajul de a-i fideliza pe mulți.

BONUS – Arată-le oamenilor că ești de încredere!

Atunci când alegi să faci o tranzacție în mediul online, ce anume te face să investești un site cu încredere? Acest mic exercițiu de brainstorming poate da naștere la răspunsuri dintre cele mai interesante, și te poate face să îți schimbi perspectiva vizavi de modul în care vrei să fii perceput. 

Bineînțeles, deoarece vorbim despre SEO, nu trebuie să uităm că înainte de a câștiga încrederea potențialilor clienți trebuie să putem ajunge la ei, iar acest lucru se întâmplă dacă vom fi suficient de credibili pentru motorul de căutare în cadrul căruia căutăm să obținem un ranking cât mai bun.
Din această cauză, dacă vei fi suficient de curios încât să arunci un ochi pe site-uri precum Search Quality Raters Guidelines, vei găsi nu doar un punct de plecare relevant, ci și un ghid foarte bine pus la punct, care cuprinde toate informațiile de care ai putea avea nevoie.

Dacă ți-a fost de ajutor articolul nostru, atunci te invităm să ne urmărești în continuare.

Consultanță marketing

Ai nevoie de o auditare a activităților tale de promovare sau de direcții strategice?

Servicii

Îndrăznește să fi unic pe piață!