Făcând o retrospectiva a anului 2021 putem observa că rapoartele statistice ale comerțului electronic ne prezintă o nouă realitate a pieței, și anume faptul că 20% din tranzacțiile din ultimele 12 luni s-au realizat în mediul online. În 2022 s-a prevăzut o creștere a acestui procent, având în vedere expansiunea marilor site-uri care livrează la nivel mondial aproape orice lucru la care v-ați putea gândi. Așadar, dacă analizăm companii gigantice precum Alibaba și Amazon, se poate observa clar că dacă acum câțiva ani aceștia dețineau o bună parte din monopolul pieței, la momentul prezent au de-a face cu o nouă competiție.Un exemplu în acest sens este Shopify, platforma de comerț electronic cu o creștere colosală în ultimul an. După un calcul s-a remarcat că veniturile cumulate ale ultimelor luni pot fi comparabile cu un întreg deceniu de când business-ul a fost deschis.

Deși se poate spune că fiecare pornește cu aceeași șansă în acest domeniu, analizând mai detaliat observăm că jucătorii mai mici se confruntă în mod paradoxal cu noi provocări, iar avantajele sunt aduse pentru marile companii. Așadar, unele dificultăți semnalate de micile companii care se află în sfera eCommerce se rezumă la:

  • Competiția tot mai acerbă din partea unui număr de firme care oferă aceleași servicii;
  • Creșterea costurilor de marketing și achiziție;
  • Vizibilitatea limitată;
  • Costuri operaționale mai mari.

Din punct de vedere SEO poți profita de toate aceste amănunte pentru a pune în evidență avantajele unor alternative de marketing care să genereze o vizibilitate mult mai bună pentru clienții tăi. Folosindu-te exclusiv de principiile ce stau la baza strategiilor de optimizare pentru motoarele de căutare.

Legătura dintre cele două tipuri de business este următoarea:

  • SEO oferă companiilor posibilitatea de a se clasa mai sus în rezultatele motoarelor de căutare și de a obține un trafic mai bun, crescând numărul de potențiali clienți. 

La capitolul vizibilitatea concurează tot mai multe companii pentru locurile de top. De aceea o bună strategie de business pentru o companie doritoare să se extindă este concepția unei strategii bine puse la punct prin intermediul unui specialist SEO. Costul relativ redus al unei astfel de analize reprezintă un avantaj al acestui plan. Acest amănunt poate face o diferență în cazul în care bugetul alocat publicității nu este primordial pentru multe firme. Prin urmare un serviciu care promite deopotrivă eficiență și tarife accesibile are toate șansele să fie accesat de cât mai multe business-uri.

Așadar, cu un simplu search pe Google poți ajunge să fii copleșit foarte repede de toate ofertele care îți sunt puse la dispoziție, pentru că în acest domeniu, la fel ca în multe altele, se vor găsi suficienți specialiști care au crescut peste noapte, vânzând promisiuni fără o bază reală. 

Alegerea variantei potrivite pentru afacerea ta este mult mai simplu de luat, luând în considerare aceste 5 sfaturi pentru a avea o idee mai clară vizavi de direcția comerțului electronic în anii ce vor urma:

1.Optimizează structura site-ului tău:

De menționat este faptul că motorul de căutare, Google, este la rândul său o afacere. De aceea securitatea platformei și prioritizarea experienței utilizatorilor este o parte din strategia sa de a atrage o clientelă solidă. Acest lucru se traduce prin însăși prioritizarea clienților a căror site-uri web se conformează regulilor. Acest fapt ar trebui să fie cât se poate de vizibil, inclusiv în structura site-ului. Tocmai din acest motiv, optimizarea acestuia în așa fel încât să ofere o experiență desăvârșită pentru toți vizitatorii ar trebui să fie un aspect primordial pe lista oricui caută să pună la punct o strategie de SEO.

Acum că avem acest lucru în vedere, să aruncăm o privire la modalitățile în care putem optimiza un site:

–       Începe de la HTTPS – Conform Wikipedia, HTTPS este un protocol de comunicație destinat transferului de informație criptată prin intermediul WWW. El este criptat pentru a crește securitatea transferului de date, iar acest lucru este deosebit de important atunci când sunt transmise date sensibile de către utilizatori, precum conectarea la un cont bancar, la un furnizor de asigurări de sănătate sau la un serviciu de e-mail. HTTPS ar trebui utilizat de către orice site web, în special de cele care necesită acreditări de conectare.

–           Lucrează la viteza de încărcare a site-ului – în limbajul SEO, termenul de „Bounce rate” poate apărea destul de frecvent, dat fiind faptul că face referire la o problemă pe care toate site-urile încearcă să o contracareze. Adică timpul petrecut de utilizatori pe o pagină. În această definiție se poate regăsi și un defect, deoarece un vizitator poate deschide pagina pe care o caută, dar atâta timp cât căutarea se oprește fără să acceseze și o a doua pagină din cadrul aceluiași site, acțiunea poate fi percepută tot ca un „bounce”. Viteza de căutare reprezintă la rândul ei un rol important, deoarece adesea orice pagină a cărui durată de încărcare depășește mai mult de 6 secunde va fi închisă, în favoarea uneia care îi oferă vizitatorului nostru răspunsurile mult căutate ceva mai repede.

–           Optimizează elementele ce țin de SEO On Page – fie că vorbim de titlu, conținutul paginii sau însăși meta descrierea, fiecare are rolul său și implementarea corectă a acestora trebuie asigurată.

În același timp, nu trece cu vederea de faptul că mai mult de jumătate dintre cumpărători aleg să își comande produsele preferate de pe internet chiar de pe telefonul mobil. De aceea este important ca site-ul să fie optimizat în așa fel încât să pună la dispoziția clienților săi cea mai bună versiune a sa.

  1. Optimizează cuvintele cheie:

Conform platformelor ce analizează strategiile de marketing online, Google procesează mai mult de 60,000 de căutări pe secundă, adică aproximativ 3,8 milioane de rezultate pe minut. În mod evident, pentru ca toate aceste răspunsuri să fie relevante, cuvintele cheie sunt cele care dau sens căutării în așa fel încât să returneze paginile în cadrul cărora ai cea mai mare șansă să găsești ceea ce ai nevoie. Prin urmare, locul unde te clasezi în ierarhia Google este determinat inclusiv de cât de bună este strategia bazată pe cuvinte cheie și cât de optimizat este conținutul tău, în așa fel încât să aducă traficul de care ai nevoie.

Pentru un începător este esențial ca folosirea de cuvinte cheie să fie parte din strategia SEO, să înceapă cu înțelegerea diferitelor tipuri – tranzacționale, navigaționale, informaționale – dar și a faptului că cele informaționale alcătuiesc cea mai mare parte a căutărilor. Prin urmare, misiunea ta va fi să cercetezi cele mai dese apariții ale acestora în căutări. După aceea trebuie să construiești conținutul cu ajutorul lor, pentru a deveni din ce în ce mai vizibil pentru algoritmul Google.

Dar care este cea mai eficientă modalitate de a lua în evidență toate aceste cuvinte cheie?

Poți începe prin a alege una dintre uneltele de SEO Keyword Research, precum Ahrefs, SEMrush, Ubersuggest sau Moz. Ulterior, este necesar să stabilești relevanța fiecăruia dintre ele și să le grupezi, în funcție de site, volum de căutări și cost per click. În acest caz, un volum scăzut va însemna și mai puțină competiție care se va traduce în o sansa mai mare de a se clasa mai sus. Totodată, poți adăuga și un model de prioritizare a cuvintelor cheie, pentru a obține rezultatele cele mai bune pentru site-ul tău.  Totuși, în mod paradoxal pentru a obține un rezultat cât mai specific în cadrul căutărilor din sfera de comerț electronic, vei observa că tipul de cuvinte cheie care predomină nu se mai rezumă doar la o exprimare succintă ci dimpotrivă, îți vor oferi mai multe detalii (long-tail keywords).

  1. Oferă conținut relevant:

Luând în considerare influxul de informație din absolut orice domeniu care ne ia cu asalt în mediul online, putem afirma cu siguranță că relevanța cuiva este direct proporțională cu calitatea conținutului pe care alege sa îl posteze. Când ne raportăm la magazinele online, este important ca valoarea lor să fie reflectată în modul de prezentare a serviciilor. Motiv pentru care accentul în strategia ta trebuie pus pe avantajele pe care oamenii le vor avea dacă vor deveni clienții tăi. 

Dacă de exemplu deții un magazin online care vinde produse, care ar fi primii pași pe care trebuie să îi implementezi pentru a crea un conținut relevant?

  • Începe prin a veni în ajutorul clienților cu o descriere în detaliu a produselor;
  • Atunci când te gândești la strategia pe termen scurt și pe termen lung, formulează un plan de marketing;
  • Optimizează-ți conținutul paginilor în așa fel încât să conțină și link-uri relevante pentru ceea ce ar putea căuta potențialii tăi clienți.

Noțiunea de content relevant va trebui să conțină indubitabil și cuvintele cheie cu ajutorul cărora urmărești să te clasezi în topul căutărilor, în așa fel încât conținutul de care dispui să se alinieze la strategia SEO pentru site-ul tău. Iar, elementele precum titlul sau imaginile îți oferă posibilitatea de a-ți pune amprenta cu vedere la prezența ta în mediul online și de a întregi tabloul de ansamblu.

  1. Pune mai mult accent pe meta descrieri:

Meta descrierea este un element SEO și reprezintă primul lucru cu care ia contact un potențial client, chiar înainte de a se decide dacă vrea să acceseze sau nu site-ul respectiv. Din această cauză, acest interval de spațiu trebuie privit ca pe un mod de a face reclamă propriilor produse, în așa fel încât să stârnești interesul. Adesea, o descriere bine gândită va rezulta negreșit într-o rată mai mare de accesare a unei pagini și totodată un trafic mai mare.

Dar cum sună o meta descriere bună? 

În acest context ai posibilitatea de a alege dintre mai multe strategii sau a le combina, astfel încât textul tău:

  • Să conțină unul sau mai multe cuvinte cheie;
  • Să sublinieze avantajele unui produs;
  • Să folosească un limbaj colocvial, în concordanță cu publicul tău țintă.
  1. Construiește autoritatea site-ului:

Importanța autorității în mediul online o dovedește faptul că un site cu o autoritate de domeniu mare prezintă toate șansele să se claseze mai sus în topul căutărilor. Astfel este generat mai mult trafic și conținutul regăsit pe acest site va trebui să respecte aceleași standarde de calitate ca și produsele disponibile, pentru că o sursă de informații considerată a fi redutabilă va fi întotdeauna favorizată de Google, și va fi promovată la adevărata sa valoare.

Noțiunea de autoritate are cele mai mari șanse să crească atâta timp cât este construită o rețea de link-uri care să facă trimitere la site-ul tău. Acestea ar trebui să se regăsească în cadrul altor articole relevante de pe alte site-uri care se clasează cât mai sus. Astfel backlink-urile vor acționa ca o acreditare din partea paginilor respective și vor face în așa fel încât informația ta să ajungă mai departe. 

Analizarea site-urilor competitorilor este o parte a strategiei tale de link building. Acest lucru îți oferă o idee mai clară cu privire la obiectivele pe care este avantajos să le ai și tu în vedere. Făcând o ofertă celor care au deja vechime și autoritate în domeniu poți realiza o reprezentare de pagini similare, a căror publicitate să îți aducă noi clienți.

Desigur, deși link-urile externe au importanța lor, plusând cu o rețea bine construită de link-uri interne,îi va ajuta pe vizitatorii tăi să navigheze mai ușor și poți fi sigur că experiența plăcută oferită de tine îi va convinge să se întoarcă. Nu uita că verificarea site-ului pentru link-uri „defecte” și oferta de legături între pagini similare reprezintă un sprijinul algoritmului folosit de Google pentru a înțelege mai ușor cu ce se ocupă site-ul tău.

În concluzie, performanțele tale în mediul online pot fi îmbunătățite prin procesul SEO. Implementând cât mai rapid o strategie în acest sens, vei înțelege pe ce este avantajos să pui accentul și în ce direcție îți poți îndrepta proiectul prin intermediul optimizării motoarelor de căutare.

Dacă ți-a fost de ajutor articolul nostru, atunci te invităm să ne urmărești în continuare.

Consultanță marketing

Ai nevoie de o auditare a activităților tale de promovare sau de direcții strategice?

Servicii

Îndrăznește să fi unic pe piață!