Termenul de blog vine de la combinația dintre termenii “web” și “log” – “weblog”, care a fost în cele din urmă prescurtat la varianta “blog”.
În anii 1990, când au apărut pentru prima dată blogurile, ele erau în principiu niște jurnale online, în care autorii ofereau informații din viețile personale. De atunci, blogurile au evoluat, ajungând astăzi să includă conținut scris și media pe subiecte precum știri, politică, muzică, mâncare, afaceri și multe altele. Ba chiar există și bloguri despre cum să scrii bloguri.
Așa cum s-a intamplat cu mult resurse nou apărute, antreprenorii vizionari au recunoscut formatul de blog ca fiind un instrument de marketing și au început să-l folosească pentru a oferi clienților informații și update-uri, precum și ca mod de a-și spori activitățile. De acest punct, bloggingul a devenit o strategie de marketing nouă și eficienta.
Ce este marketingul prin bloguri?
Marketingul prin bloguri este procesul prin care ajungi la publicul țintă al afacerii tale prin intermediul unui blog. Inițial, proprietarii de afaceri aveau un blog separat de site-ul companiei, dar astăzi cele două pot fi integrate cu ușurință, pentru a face mult mai simplă gestionarea lor, precum și pentru a înlesni accesul vizitatorilor.
Mulți proprietari de companii folosesc o platforma de blogging, cum este WordPress, atât pentru site cât și pentru blog.
În continuare, pe măsură ce bloggingul a devenit mai facil și mai popular, multe afaceri au pornit în prima instanță de la un blog, spre deosebire de abordarea în care se lansa întâi afacerea și abia apoi venea în completare și blogul.
Avantajele marketingului prin bloguri
Blogurile sunt ideale pentru marketing, ele pot oferi conținut nou pentru a atrage oamenii, precum și un mod în care consumatorii și afacerile pot interacționa.
Iată mai jos alte cateva beneficii ale blogurilor:
- Sunt ieftin de lansat și de întreținut. La prețul pe care-l plătești pentru un nume de domeniu și pentru hostingul web, poți avea un setup personalizat de marketing pe blog.
- Sunt ușor de gestionat. Majoritatea platformelor de blogging sunt ușor de utilizat, astfel că dacă poți folosi copy și paste, drag and drop și poți încărca diverse fișiere, poți avea un blog cu un aspect profesional.
- Aduc trafic pe site. Oferirea de sfaturi, update-uri și alt conținut nou pe blog va da clienților un motiv bun pentru a veni și a reveni pe site-ul afacerii tale și pentru a face chiar achiziții.
- Îmbunătățesc marketingul prin intermediul motoarelor de căutare. Google în mod special are o pasiune pentru găsirea și clasificarea conținutului nou. Din acest motiv, mulți antreprenori folosesc bloggingul în mod specific pentru optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO).
- Îți permit să câștigi încredere și credibilitate. Oamenilor le place să știe cu cine fac afaceri. Cu ajutorul unui blog poți dovedi că ești expert pe domeniul tău și poți oferi ponturi utile și alte informații valoroase – toate acestea ajutând consumatorii să se simtă bine cu privire la cheltuirea banilor pe produsele sau serviciile pe care le ai de oferit.
- Implică publicul țintă. Deși multe afaceri preferă acum Twitter și alte platforme de social media pentru angajament, blogurile îți pot permite să ai o conversație cu publicul tău țintă, să construiești încredere și chiar o relație cu acesta. În plus, prin bloguri ai parte de feedback și poți oferi servicii dedicate clienților.
- Crează mai multe șanse de profit. Blogul poate găzdui reclame, poate promova produse afiliate și, în plus, poți avea sponsori, beneficiind astfel de surse suplimentare de profit pentru afacerea ta.
Dezavantajele marketingului pe blog
La fel ca orice altceva în această viață, există și o parte negativă a bloggingului.
- Poate consuma mult timp. Crearea de conținut nou și actualizarea permanentă a blogului îți poate lua mult timp. Astfel, iți poate fi de ajutor să angajezi scriitori freelanceri și chiar un asistent virtual.
- Necesită un flux constant de idei. Alături de timp, ideile de conținut nou reprezintă una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă bloggerii. 3.
- Poate fi nevoie timp până vei ajunge să vezi rezultatele. Poate dura ceva până vei începe să construiești un public pentru blogul tău și nu vei avea parte imediat de trafic.
Cum poți face marketing pe blog
Poți demara un blog în numai câteva minute și să-l folosești pentru a-ți promova afacerea. Numai că gestionarea permanentă și marketingul impun un anumit timp!
- Fă-ți un plan de marketing prin intermediul blogului. Ce vei posta pe blog? Știri, ponturi, resurse, etc? Cât de des vei actualiza blogul – zilnic, saptamanal, etc.?
- Crează-ți blogul. Decide ce platformă de blogging vei folosi și configurează totul, inclusiv customizarea potrivită afacerii tale. Asigură-te că folosești același logo pe blog ca și pe site (dacă ai un site separat) pentru a menține coerența. Dacă folosești o platformă gratuită pentru bloguri (ceea ce nu este recomandabil pentru blogurile de business) alege-ți un nume de domeniu care sa facă trimitere către blog, astfel încât să fie mai ușor pentru clienți să ajungă la site-ul tău.
- Umple rapid blogul cu câteva postări. Cititorilor nu le va plăcea să viziteze un blog cu una-două postări. Adaugă zece sau chiar mai multe postări pentru început și apoi treci la programul regulat de postări pe care ți l-ai stabilit.
- Marketează-ți blogul. Este foarte ușor să integrezi social media pe blog, în așa fel încât postările tale de blog să ajungă la urmăritori. Includeți blogul și în materialele de marketing.
- Răspunde la comentarii. Nu uita că blogurile sunt sociale, astfel ca oamenii pot pune întrebări, pot oferi feedback sau își pot împărtăși opinia. Sterge postările spam.
- Folosește-te de blog pentru a încuraja înscrierea pe site sau abonarea la newsletter. Abonările și înscrierile sunt un alt mod excelent prin care poți determina clienții interesați de afacerea ta să revină pe site și prin care poți mari șansele ca aceștia să cheltuie bani pe site-ul tău.
Dacă ți-a fost de folos articolul nostru, atunci te invităm să ne urmărești în continuare.