Acasă sau la munca, în vacanță sau în pauza de masă – rețelele de socializare ne țin conectați permanent cu cercul social mai larg pe care fiecare dintre noi îl avem. Utilizăm aceste platforme social media pentru PR, marketing, pentru știri și divertismente, pentru recrutare, pentru interacționare cu persoanele din lista de prieteni. Viața personală, precum și cea profesională au devenit dependente de aceste fenomene, a căror amploare a depășit cu mult așteptările noastre, a celor care, acum câțiva ani ne făceam timizi un cont de Facebook, Instagram sau Twitter.

În acest moment, orice companie/ brand care se respectă și vrea să țină pasul cu ceilalți concurenți folosește serviciile Social Media, chiar dacă asta înseamnă un cont de Facebook, Instagram, Twitter și TikTok, unde postează ocazional diferite lucruri și unde, în mod ideal, relaționează cu utilizatorii – fanii paginii. Instrumentele puse la dispoziție de rețelele sociale oferă insight-uri prețioase, la care până acum câțiva nici nu visam.

Câteva ponturi de customer service pe rețele de socializare:

Dacă în ceea ce privește campaniile de promovare, multe dintre branduri au deslușit felul în care se pot folosi de Social Media, în ceea ce privește relația cu clienții (customer service) mișcare este mult mai lentă.

Dacă în ceea ce privește campaniile de promovare, multe dintre branduri au deslușit felul în care se pot folosi de Social Media, în ceea ce privește relația cu clienții (customer service) mișcare este mult mai lentă.

The largest consumer-facing companies are still struggling to adapt to the ways that the Internet is providing them to reach out and engage with their customers. Although many companies have readily embraced social media for marketing, the customer service piece is coming much more slowly. ~ Alex Knapp (Forbes)

Dacă și tu duci o bătălie în gestionarea corectă a relațiilor cu clienții tăi pe rețelele de socializare, ia aminte la câteva ponturi vândute de cei de Marketingprofs:

  • Monitorizează conturile tale social media atât în ceea ce privește cuvintele de laudă, cât și cele de ocară (plângeri) și impune o politică de răspuns în ambele situații;
    Astfel, cei care te laudă trebuie să primească mulțumiri, iar cei nemulțumiți… trebuie să primească soluții pentru problemele semnalate. Orice întrebare fără răspuns poate însemna un client pierdut.
  • Furnizează clipuri (încărcate pe Youtube) în care să prezinți evenimente speciale organizate de către compania ta, filmulețe cu demo-uri pentru produse sau interviuri luate unor membri ai staff-ului. Toate acestea nu vor face decât să dea un plus companiei tale, brandului pe care îl reprezinți.
  • Folosește-te de chat-ul rețelelor de socializare pentru a răspunde anumitor întrebări, solicitări, reclamații făcute de clienți. Nu extinde discuția pe acest canal, folosește-te de elw pentru a afla datele de contact ale clienților (adrese de email, numere de telefon)

Dacă ți-a plăcut acest articol atunci, urmărește-ne în continuare.

Consultanță marketing

Ai nevoie de o auditare a activităților tale de promovare sau de direcții strategice?

Servicii

Îndrăznește să fi unic pe piață!