Facebook este una dintre cele mai mari platforme de social media – a revoluționat modalitatea de socializare.
Facebook-ul și-a lăsat deja amprenta în mediul digital, aici fie că vorbim de interacțiuni umane, fie că este vorbim despre publicitate. Cu peste 1,7 miliarde de utilizatori ce accesează platforma în fiecare zi, te poți folosi de influența acesteia pentru a transforma campanii Facebook Ads într-un real succes.
Trebuie să știi că milioane de afaceri au migrat spre online și au început să folosească diverse tipuri de campanii de promovare, atât campanii Facebook cât și campanii Google. Rezultatul? Vânzări crescute, lead-uri și clienți noi și dezvoltarea imaginii brand-ului. Dacă dorești să-ți ajuți afacerea să prospere prin campanii Facebook Ads, citește articolul nostru și informează-te.
Ce înseamnă Facebook Ads?
Facebook Ads, prescurtarea de la Facebook Advertisments, înseamnă, publicitate pe platforma Facebook. Mai exact, acestea sunt reclame relevante ce îmbină elementele vizuale cu textele pentru a-ți ajuta afacerea să găsească publicul potrivit și să se extindă. Însă, pentru a avea acces la toate detaliile aferente unei campanii Facebook Ads, este recomandat să stăpânești Facebook Ads Manager.
Ce obțin prin utilizarea Facebook Ads Manager?
- Gestionarea bugetului aferent campaniei;
- Setarea/crearea facilă a unei campanii pe Facebook;
- Crearea seturilor de reclame personalizate;
- Descoperirea audienței potrivite;
- Testarea de tipul A/B;
- Urmărirea performanțelor și optimizarea campaniilor cand e cazul.
Avantajele unei Campanii Facebook Ads:
Pentru a putea începe procesul de campanii Facebook Ads, ai nevoie de o strategie bine gândită.
Odată stabilită strategia, vei putea beneficia de întreaga serie de avantaje a unor campanii de succes. Printre acestea se numără:
Anunțurile de tip Facebook, nu apar exclusive pe Facebook. Ele apar și în aplicațiile ce sunt în parteneriat cu Facebook-ul. Astfel, în momentul când utilizatorii vizionează noutățile de care sunt interesați, vor apărea și reclamele tale printre acestea.
Targetezi doar publicul potrivit business-ului tău. Astfel, poți filtra utilizatorii în funcție de stare civilă, nivelul de educație, locația spațială, vârsta, interacțiunea cu pagina și multe altele.
Poți interacționa în profunzime cu audiența. Datorită celor 5 tipuri diferite de reacții, poți învăța despre preferințele utilizatorilor tăi. De asemenea poți învăța despre ce-i face să râdă, ce le stârnește adorația sau mirarea, tristețea sau furia.
Budget-friendly. Nimic nu este mai plăcut decât o promovare online ce nu necesită un buget ridicat. Promovarea pe Facebook este una dintre metodele de promovare accesibile indiferent de buzunarul tău.
Formate de reclame Facebook Ads:
Pentru a te ajuta să găsești profilul perfect al reclamelor, specifice și personalizate afacerii tale, Facebook îți pune la dispoziție diverse tipuri de reclame. Iar pentru a putea să le folosești la capacitatea lor maximă, trebuie să le cunoști. De accea, cele mai populare tipare și formate de reclamă include:
- Single Image – sau “postarea” obișnuită. Are aspectul unei poze simple, ce poate fi însoțită de text sau nu, în funcție de preferințele tale.
- Carousel Ads – disponibil pe Facebook, Instagram, Messenger și Audience Network. Îți oferă posibilitatea de a utiliza până la 10 carduri de imagine într-o singură postare, pentru evidențierea mai multor aspecte și detalii.
- Video – spune-ți povestea într-un mod interactiv, interesant și captivant. Expune-ți serviciile și produsele prin video cu sunet și mișcare, și atrage atenția asupra afacerii tale.
- Collection – eficientizează procesul și trecerea de la o etapă la alta a palniei de vânzări. Are forma unui clip video sau o imagine principală urmată de alte patru imagini mai mici.
- Story – ajută la promovarea brand awareness-ului.
Cum creezi Campanii Facebook Ads?
- Pentru crearea unei reclame Facebook trebuie să urmezi doar câțiva pași. Aceștia sunt:
- Alegerea obiectivului – cei dorești să obții de la reclama.
- Selectează-ți audiența dorintă.
- Stabilește locația unde dorești să ruleze reclama ta – Facebook, Instagram, Messenger sau Audience Network.
- Stabilește bugetul pe care dorești să-l aloci campaniei.
- Optează pentru formatul dorit.
- “Plasează comanda” și licitează pentru aceasta – luptă pentru prima poziție în afișarea reclamei tale.
- Măsoară, administrează și optimizează reclama – fii mereu la curent cu starea unei campanii Facebook Ads.
- De asemenea, este recomandat să analizezi constant concurența și să creezi un profil de buyer personal al consumatorilor și clienților tăi. Totodată, este necesară crearea unei strategii de marketing personalizată, implementarea unui pixel și crearea de mesaje și bannere atractive. Un alt pas important este stabilirea unei audiențe de remarketing și look-a-like, urmând o perioadă zilnică de optimizare.
Concluzie
Crearea unei campanii Facebook Ads nu este un proces dificil. Însă transformarea unei campanii Facebook Ads într-una de succes poate fi o provocare, în special dacă ești nou în acest domeniu. De aceea, pentru a te ajuta să-i oferi afacerii tale succesul cuvenit, VBR&Co Marketing îți pune la dispoziție servicii complete de marketing. Beneficiază de specialiștii dedicați afacerii tale, servicii personalizate pe aspectul business-ului tău și obține rezultatele mult dorite.