Dacă încă mai crezi că Facebook și Twitter sunt alfa și omega instrumentelor de marketing în social media, mai gândește-te o dată! Specialiștii în marketing digital îți recomandă să urezi bun venit la masa de joc celui care va deveni cel mai bun prieten al afacerii tale: Pinterest și conturile sale de business.
Conform BlogPR, 80% dintre Pinurile de pe Pinterest sunt de fapt Repin-uri, ceea ce înseamnă că vorbim despre o platformă care pune preț pe conținutul partajabil. Durata medie de viață a unui Pin este de trei luni, ceea ce este mult mai mult decât a unei postari pe Facebook, unde media de viață este de 5-6 ore, sau a unui tweet pe Twitter, unde durata medie este de 15-20 de minute.
De când Facebook a cumparat Instagram, Pinterest a devenit foarte popular pentru marketingul de afaceri. Și pe bună dreptate! Dacă o creștere de 30% a numărului de conturi de Pinterest în ultimul an nu este un semn că afacerea ta trebuie să se alăture celor peste 250 de milioane de utilizatori activi lunari, oare ce te-ar mai putea convinge?
Dincolo de obsesiile față de destinații exotice de vacanță și de mâncare gourmet, adevăratul punct forte al Pinterest sunt funcțiile integrate pentru conturile de business. Fă-ți, așadar, un cont de business pentru afacerea ta și vei avea parte de funcții suplimentare de marketing, cu ajutorul cărora să-ți promovezi brandul pe una dintre platformele de social media cu cea mai rapidă creștere și incredibil de populară.
Avantajele conturilor de business pe Pinterest:
Dacă nu ai încă un cont, sau dacă ai doar un cont personal, vei avea nevoie să te inregistrezi pentru un cont oficial de Pinterest pentru afaceri, astfel încât să te bucuri de potențialul complet al puterii de marketing a Pinterest. Cu un cont de business vei avea parte de:
Termeni și condiții diferite:
Termenii și condițiile de utilizare a Pinterest sunt puțin diferite pentru un cont de business, așa că asigură-te că citești printre rânduri. Diferența vine din faptul că vei folosi contul în scop comercial.
Materiale Educationale de Marketing:
Pinterest nu iti ofera doar platforma, ci creaza si materialele educationale de marketing pentru a te invata sa ii maximizezi eficienta in vederea promovarii afacerii tale.
Acces la Pinterest Analytics:
Cum să creezi Pin-uri populare din contul de business de pe Pinterest:
Înainte de a face un Pin, trebuie să înțelegi cultura Pinterest, sau ce anume caută urmăritorii tăi și să înveți cum să creezi Pin-uri populare.
1. Crează Pin-uri în cele mai populare categorii.
2. Folosește imagini care funcționează.
3. Folosește dimensiunea optimă a unui Pin.
Implică-te pentru a construi relații și pentru a câștiga noi urmăritori:
1.Postează frecvent.
2.Implică-te cu urmăritorii, răspunde comentariilor.
3.Comenteaza la Pin-urile urmaritorilor.
4.Urmărește și implică-te cu panouri populare.
5.Invită Pin-uri din partea altora pe panourile tale, folosind panouri deschise.
6.Construieste relația cu influencerii.
7.Găsește prieteni de pe alte platforme de social media.
Cum începi sa folosești contul de Pinterest pentru afaceri pentru o mai bună vizibilitate și pentru a-ți promova brandul chiar acum:
Deși sunt foarte multe informații, nu trebuie să te simți copleșit. Este esența a ceea ce înseamnă marketing pe Pinterest, iar aspectele prezentate în acest ghid sunt toate complet necesare și pot fi defalcate cu ușurință. O scurtă recapitulare:
Contul tău de Pinterest pentru business vine cu o putere de marketing uriașă, complet diferită de ceea ce îți oferă un cont personal.
Pentru a te bucura de aceasta putere, ai nevoie:
- Să creezi imagini populare care sa fie:
- luminoase
- clare
- de buna calitate
- 736×1102 pixeli
- infografice
- in categorii populare
- Să dai vizibilitate Pin-urilor prin:
- postari între orele 14.00 și 16.00 respectiv 20.00 – 01.00
- cuvinte cheie în titlurile, descrierile și numele fișierelor imagine ale Pin-urilor
- legarea de alte platforme de social media
- adăugarea unui buton Pin It și a unui widget Pinterest pe site-ul tău
- trimiterea Pin-urilor în newslettere
- adăugarea unui Call-to-Pin în descrierea Pin-urilor
- Să te implici cu urmaritorii și influencerii pentru a avea un reach mai mare, prin:
- Pin-uri de până la 30 de ori pe zi
- răspunsuri la comentariile urmăritorilor
- comentarii la Pin-urile urmăritorilor
- urmăriri ale panourilor populare și comentarii
- invitatii către followeri și influenceri la Pin-uri pe panourile tale
- construirea de relații cu influencerii
- folosirea funcției “găsește prieteni” din Twitter și Facebook
- Să îți promovezi brandul cu succes prin:
- Rich Pin-uri
- linkuri directe către site în descrieri
- conținut variat: de sezon și relevant
- plasarea celor mai populare panouri în partea de sus
- un panou dedicat doar postarilor de blog
- Să folosești informațiile din Pinterest Analytics pentru a crea o strategie și mai de succes pentru viitor.
Urmând strategiile de mai sus și învățând din implicarea pe care o obții, contul tău de business pe Pinterest va continua să se dezvolte, să atragă un procent mai mare din publicul țintă și să trimită oamenii către site-ul tău.
Concluzie:
Marketingul pe rețelele de socializare este fundamental pentru a construi notorietatea brandului și pentru a avea relații stabile cu clienții. Pinterest este un canal care te poate ajuta să faci asta pentru afacerea ta.
Fiind o platformă vizuală, Pinterest se remarcă prin faptul că acționează ca un motor de căutare vizual adaptat intereselor utilizatorilor.
Cu strategia potrivită, Pinterest îți poate îmbunătăți eforturile SEO, comunicarea cu clienții și îți poate ajuta afacerea să câștige noi fani.