Ne-am gândit să scriem un articol despre cât de des este recomandat să postezi în Social Media, dar și alte informații utile pentru conținutul organic de pe pagina de Facebook sau contul de Instagram.

Acest articol nu va fi neapărat unul tehnic, însă vrem să oferim și informații de bază pentru antreprenorii care își gestionează singuri conturile de social media și nu numai.
Ce postări să eviți?
Este destul de ușor să găsești subiecte pentru a crea postări, însă este mai greu să eviți postările repetitive, fără informații utile sau care nu prezintă interes pentru audiența ta. Bineînțeles, dacă ai o pagină la început de drum, este recomandat să testezi cât mai multe tipuri de postări și să abordezi subiecte diferite astfel încât să observi ce atrage cele mai multe interacțiuni.

Acest lucru nu înseamnă că poți începe cu orice, ci trebuie să fie relevant pentru profilul afacerii tale. Mai jos am lăsat o listă cu ce NU trebuie să faci în strategia de postări organice:

  • Nu crea numai postări orientate către vânzare, prezentarea și promovarea produselor sau serviciilor tale. Chiar dacă business-ul tău are succes, iar clienții sunt mulțumiți de ceea ce oferi, este posibil ca postările de genul acesta să îi plictisească sau agaseze la un moment dat.
  • Nu posta informații despre care nu ești sigur că sunt cele mai corecte. De exemplu, informații despre ingredientele, beneficiile sau efectul unor suplimente.
  • Postări cu propoziții și fraze foarte lungi, care pot fi obositoare și care pot pierde interesul cititorului. Și bineînțeles, ai grijă la corectitudinea textelor. Întotdeauna vor exista utilizatori pregătiți să îți atragă atenția și în plus, nu vei mai părea profi în ochii lor.
  • Conținut care abordează subiecte religioase sau politice. Nu este vorba că trebuie să te cenzurezi și că nu îți poți exprima opinia, însă e cel mai bine să faci acest lucru pe profilul personal.
  • Distribuiri ale postărilor virale care nu au legătură cu afacerea ta. De exemplu, videoclipuri amuzante cu pisici dacă pagina ta oferă servicii auto.
  • Conținut vulgar, denigrant sau care instigă la ură/violență.

Când să postezi pe Facebook și Instagram?

blog p1

Noi considerăm că nu există zile sau ore general valabile pentru orice business. Din experiența noastră știm că este ideal să îți cunoști audiența și să vezi când este activă cel mai mult. Pentru a stabili acest lucru, te poți folosi de secțiunea de Insights a paginii de Facebook, dar și a contului de Instagram.
Ai grijă: ce este valabil pentru Facebook, nu este neapărat valabil pentru Instagram și invers. Așa că verifică și creează un orar adaptat canalului.
Totuși dacă ar fi să oferim un program general, noi am sugera următoarele:
1. În timpul săptămânii:

  • Dimineața, între orele 08-10 când oamenii se trezesc și înainte de a-și începe ziua, mai verifică social media.
  • La prânz, între 12-13 pentru că multă lume este în pauza de masă în acel moment.
  • Seara, între 8 și 10.
  1. În weekend între 12-14.

În ceea ce privește frecvența postărilor, secretul nu constă în cât de des postezi, ci în consistență. Este important ca odată ce ai conceput un calendar editorial și ai obsinuit audiența cu el, să urmezi acea structură astfel încât să nu fie pauze în comunicare.

Dacă ar fi să ne referim la o “regulă” generală, specialiștii recomandă o postare pe zi pentru Facebook și 2-3 postări pentru Instagram (unde luăm în calcul și postările de tip Story). Noi recomandăm să urmezi un plan adaptat în funcție de business. Gândește-te cât de largă este nișa ta, ce își permite să comunici, cât de multe poți să dezbați, câte produse/servicii oferi, ce informații utile poți transmite, etc. Pe scurt, dacă nu ai de transmis cu adevărat ceva important sau relevant, atunci mai bine nu posta de dragul programului. Poți de exemplu să te rezumi la minim 3-4 postări/săptămână.

Tool-uri care îți vor ușura munca

Untitled-2

Postarea frecventă pe paginile de Social Media, interacțiunea cu clienții, cât și găsirea de noi idei pot fi uneori niște acțiuni solicitante. Așa că de ce nu să te folosești de câteva tool-uri utile?

Buffer (https://buffer.com/) este o platformă care ajută la programarea postărilor pentru Facebook, Instagram, Pinterest, Linkedin și Twitter. Cea mai interesantă parte la acest tool mi s-a părut serviciul de customer service, care te ajută să ai în evidență toate mesajele sau cererile venite de la clienții din online. Pe lângă asta, următoarele funcții mi s-au părut la fel de interesante:

  • Poți să dai assign unei conversații către alt coleg care știe exact ce să răspundă fiindcă este o întrebare din departamentul lui, de exemplu.
  • Poți să eviți ca tu și un alt coleg de-al tău să răspundeți în același timp la un mesaj. Toolul îți permite să vezi cine mai este online în acea conversație în același timp.
  • Poți să lași notițe interne către un om din echipa ta pentru a-l anunța că trebuie să raspundă.

 

Hootsuite (hootsuite.com) este un tool accesibil și ușor de folosit care îți permite să postezi, să programezi anumite postări, dar și să comentezi pentru toate platformele de social media.

Canva (canva.com) este un tool pentru crearea de bannere și clipuri foarte ușor de folosit și care îți pune la dispoziție o gamă variată de instrumente de editat, template-uri, etc.

Swydo (swydo.com) te ajută să creezi rapoarte cu indici de performanță astfel încât să observi cum au performat campaniile tale sau care sunt rezultatele obținute organic.

Acestea au fost câteva informații de bază care credem noi că vor fi utile pentru cei la început de drum.

Consultanță marketing

Ai nevoie de o auditare a activităților tale de promovare sau de direcții strategice?

Contactează-ne >

Servicii

Îndrăznește să fi unic pe piață!

Serviciile noastre >